SBB heeft een plan

SBB Accountants en Adviseurs heeft een plan. Het toonaangevend accountants- en advieskantoor met 30 kantoren (29 in Vlaanderen en 1 in de Oostkantons) en 430 medewerkers heeft dit vastgelegd in Visie 2020. “Medewerkers, klant, advies en digitalisering staan hierin centraal. De volgende drie jaar willen we hier de nadruk opleggen. In een eerste fase werken we aan een verbreding van  ons digitaal aanbod en uitbouw van advies. Een win-winsituatie voor zowel de klant als onze medewerkers,” stelt algemeen directeur Raf Sels.

Al sinds 1971 kunnen starters, zelfstandige ondernemers, vrije beroepen, vzw’s en kmo’s bij SBB terecht voor een volledige begeleiding op vlak van boekhouding en accountancy, fiscaliteit, juridisch en milieuadvies. “Het resultaat is dat SBB na ruim 40 jaar constante groei en kwalitatieve dienstverlening 20.000 zelfstandige ondernemers, kmo’s, vrije beroepen, land- en tuinbouwondernemingen, vzw’s, filialen van buitenlandse ondernemingen en starters begeleidt,” becijfert Sels, die sinds augustus 2016  aan het roer staat.

Mooie tevredenheidscijfers

SBB kan knappe resultaten voorleggen. Het bewijs is een tevredenheidsonderzoek bij 2.399 respondenten waarbij afgetikt werd op een mooie score van 8,2 op 10.  Met de Net Promotor Score of een manier om de klantenloyaliteit van een onderneming te meten, haalde SBB een score van 83 %. Raf Sels: “De onderzoekers van het Expertisecentrum PXL vertelden dat ze zelden zo een hoog cijfer genoteerd hadden. Het is een resultaat waar we samen aan gewerkt hebben en dan ook trots op mogen zijn. De kracht van onze onderneming zijn de mensen en onze eigen bedrijfscultuur. We koesteren hierin SPORT of Samenwerking, Professionaliteit, Ondernemerschap, Respect en Transparantie. Zowel intern als extern.”

Toekomst 2020

Omdat stilstaan, achteruitgaan is, formuleerde SBB zijn toekomstvisie 2020. “Het is een driejarig plan waarin we dus werken rond vier pijlers: de klant, de medewerker, het advies en de digitalisering. Elk van deze trajecten wordt ingevuld met uiteenlopende operationele projecten,” beschrijft de algemeen directeur. In een eerste fase zal vooral de nadruk liggen op het proces van de digitalisering. “De klant hecht steeds meer belang aan snelheid en flexibiliteit. Elk bedrijf streeft naar een verregaande automatisering en digitalisering. We willen hierop focussen zodat de klant de belangrijkste kengetallen uit de boekhouding online kan raadplegen, zelf document digitaal kan inventariseren en zo een online platform aanbieden waar ze efficiënt betalingen kunnen uitvoeren en opvolgen. Een vooruitgang voor alle partijen. De voor ons vrijgekomen tijd besteden we aan de verbreding en verdieping van de dienstverlening. Kortom, een nog beter advies.”

Collega’s gezocht

SBB blijft groeien en telt intussen al 430 werknemers. “Maar wij blijven zoeken naar nog meer collega’s die onze visie onderschrijven. Er staan momenteel 25 vacatures open. Boekhouders en financiële profielen blijven moeilijk te vinden. Nochtans is het een job met werkzekerheid die niet zal verdwijnen. Wel zal de invulling wijzigen, maar laat die andere invulling nu net een manier van werken zijn die ons nog meer voldoening zal geven,” klinkt het bij SBB. Help het bedrijf mee groeien en surf nu naar www.sbbjobs.be/home.

 

 

SBB heeft o.a. kantoren in Turnhout, Geel, Brecht, Hoogstraten, Bree en   Lanaken

www.sbb.be