Yepp uit Turnhout, producent en distributeur van parket, laminaat, vinyl en toebehoren, slaat zijn vleugels verder uit. Nadat het bedrijf afgelopen voorjaar een showroom in het Waalse Gembloux opende, doet het dat nu ook in Oostende. Het sloot daarvoor een samenwerking met importeur Woodcare.

Het doel van de nieuwe Yepp conceptstore in Oostende is om de A-merken die het bedrijf in portefeuille heeft, beter te promoten. Het gaat om: Bauwerk Parkett, COREtec®, Doubly, mFlor, Parador, Parket Freund, Quick-Step WoWood. Woodcare is dan weer hoofdimporteur van Woca, Stauf, enz.

Groot voordeel
“Woodcare zal de producten in deze regio promoten en anderzijds kunnen de Yepp-klanten uit West- en Oost-Vlaanderen in deze toonzaal terecht voor professioneel advies alsook om onze collecties te kiezen”, vertelt Hans Declercq, sales en marketing manager bij Yepp. “Dit zal voor onze gezamenlijke klanten een groot voordeel opleveren aangezien al deze merken worden getoond op deze locatie.” Die klanten zijn vaklui en architecten.

Yepp is gegroeid uit de parketafdeling van Houthandel Wouters uit Turnhout. In 2005 werd beslist om de gewone houthandelsactiviteiten af te stoten en ging de parketafdeling verder onder de naam Yepp. De voorbije jaren is de onderneming uitgegroeid tot 1 van de belangrijkste spelers op de Belgische parketmarkt. Ze richt zich uitsluitend tot de vakman.

Inzetten op informatie
“De komende jaren willen we naast het gamma ook nog meer investeren in het informatieve luik, want het aantal mogelijkheden in vloeropbouw en vooral afwerking was nog nooit zo groot”, zegt Hans Declercq. “Hoe groter de keuze, hoe belangrijker het is te helpen met de juiste keuze. De vakman kan zodoende ondersteund worden met degelijk marketingmateriaal en zelfs met de inrichting van zijn toonzaal. Vaklui zonder eigen toonzaal kunnen met hun klanten naar onze toonzaal komen.”