Reclamebureau viaVictor uit Antwerpen – nu ja: 4 van de 7 werknemers komen uit de Kempen – gaat de komende jaren de Kempen toeristisch op de kaart zetten. Het haalde een 4-jarig contract met Toerisme Provincie Antwerpen binnen voor campagnes die Vlamingen en Zuid-Nederlanders moeten overtuigen hun vrije weekends in de Kempen te spenderen.

“Als klein bureau wonnen we de creatieve en strategische pitch van enkele gerenommeerde en grote jongens uit onze sector”, zegt creatief directeur Wout Neys, zelf afkomstig van Wuustwezel. “Het is de eerste keer dat we een campagne doen voor Toerisme Provincie Antwerpen. Voor ons is dit een belangrijk en groot contract dat groei zal betekenen. De Kempen zijn voor ons een erg mooie account waarmee we kunnen tonen wat we in huis hebben.” Op het vlak van toerisme werkte viaVictor eerder al campagnes uit voor Visit Antwerpen, de stedelijke toeristische dienst.

Geen BV’s
De creatievelingen laten voorlopig niet in hun kaarten kijken over hoe ze de toerist naar de Kempen zullen lokken. Dat gebeurt alvast niet met Tom Boonen, Natalia of Jef Van Echelpoel. “Nee, niet met een BV”, wil Wout Neys kwijt. “We zullen stap voor stap een herkenbare identiteit uitwerken en daarmee de harten van de Vlamingen veroveren. Verwacht je maar aan flink wat creatieve communicatie. 4 jaar is een mooie periode om een imago te creëren.”

De eerste concrete realisaties zijn vanaf het voorjaar 2018 zichtbaar.