In 4 maanden tijd heeft Verzekeringen Helsen het kantoor in Kasterlee grondig verbouwd. Er werd een doorgang gemaakt tussen de twee panden, open ruimtes gecreëerd maar tegelijk ook plekken geïnstalleerd waar de medewerkers rustig kunnen werken. “We brengen één van onze basiswaarden, namelijk toegankelijkheid, hier in de praktijk. Hoewel we inzetten op digitaal blijven we vlot aanspreekbaar en bereikbaar voor onze klanten”, zeggen zaakvoerders Chris De Smet en Bram Palmaerts.

In 2015 vernieuwde KBC-agentschap Helsen zijn filiaal in Retie. Nu kwam Kasterlee aan de beurt. Het resultaat is een open kantoor met een eigentijdse inrichting en eenzelfde huisstijl als Retie. Nieuw zijn twee afgesloten ontvangstruimtes waar discreet met klanten kan worden gesproken. Werknemers kunnen plaatsnemen aan hun bureau of – wanneer ze in stilte willen werken – in de blue box. “We willen de werkdruk wegnemen door onze mensen aangepast comfort te bieden”, leggen de zaakvoerders uit.

Waarden
Op de muren lezen we woorden als: toegankelijkheid, persoonlijke aanpak, teamgeest, hulpvaardig en actieve opvolging. “We hebben met onze medewerkers een waarde-oefening gedaan”, legt Bram Palmaerts uit. “We vroegen hen om onze waarden op te lijsten, daar hebben we de 10 beste uitgehaald en vervolgens mocht iedereen likes geven. Dat heeft geleid tot onze 5 basiswaarden.”

Bij de verbouwing werd ook rekening gehouden met duurzaamheid. “We gebruikten energiezuinige ledverlichting en duurzame isolatie. Dit concretiseert ons engagement binnen het Project Kempen 2020”, aldus Chris De Smet.

70% van het cliënteel van Verzekeringen Helsen bestaat uit zelfstandigen en KMO’s. Er werken 12 mensen in Kasterlee en 7 in Retie. Het verzekeringskantoor behoort daarmee tot de grotere in de Kempen.