Het voorbije weekend heeft United Brands, specialist in sportartikelen, zijn winkel in Oud-Turnhout heropend. Die onderging een complete make-over waarbij nu klantenbeleving centraal staat. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, maakt zich klaar om de keten in handen te nemen.

United Brands maakte een moeilijke periode door met de sluiting van een 5-tal winkels, maar richt nu de blik volop op de toekomst. De winkel in Knokke kreeg recent een upgrade en nu was Oud-Turnhout aan de beurt. Er kwam een duidelijke indeling van het productassortiment, er werd een betere en zuinigere verlichting geïnstalleerd, technische producten krijgen opnieuw een plaats, enz. De verbouwingswerken gebeurden terwijl de zaak open bleef.

Beleving vergroten
“Tegelijk hebben we de beleving vergroot”, zegt CTO Dorien Piessens, waarbij de ‘T’ staat voor Transformation. “Klanten kunnen een voetscan laten maken en krijgen vervolgens het juiste advies voor de keuze van een schoen. Het bedrukken van voetbalshirts gebeurt voortaan zichtbaar in de shop, zo ook het bespannen van tennisrackets. We hebben ook gesleuteld aan het omnichannel winkelen met de plaatsing van extra zuilen die gelinkt zijn naar onze webshop. Hebben we een product niet op voorraad, dan kunnen we dat zelfs thuis laten leveren.”

Na een onderbreking van een aantal jaren is Dorien Piessens recent terug in het ouderlijke familiebedrijf gestart, dat zijn hoofdkantoor in Sint-Katelijne Waver heeft. De bedoeling is dat ze over enkele maanden aan het hoofd van het bedrijf komt, in opvolging van haar vader.

United Brands telt momenteel 7 vestigingen. Begin december heropent een 8ste vestiging in Kortrijk. In de winkel in Oud-Turnhout werken 4 mensen, aangevuld met enkele studenten. Het bedrijf is tot midden december beschermd tegen schuldeisers in het kader van de WCO-procedure en voert een reorganisatieplan door.