Tormans gaat voluit voor digitaal

tormansHet Geelse detacheringsbedrijf voor technische profielen Tormans heeft fors geïnvesteerd in zijn online aanwezigheid, meer bepaald in een nieuwe website en de communicatie hier rond. De voorbije maand kreeg de nieuwe site 5.500 unieke bezoekers en dat is een stijging van meer dan helft tegenover bijvoorbeeld april jl. Het aantal mobile bezoekers verdubbelde naar 32%.

Marlies Hannes, internetverantwoordelijke bij Tormans Group: “We zijn in het voorjaar samen gaan zitten met het Hasseltse communicatiebureau RCA Group omdat we echt wilden inzetten op een stijging van de eerste communicatie via internet. We zijn ervan overtuigd dat het enorme aantal vacatures op onze site voor heel wat werkzoekenden interessant is. Op basis hiervan werd een communicatieplan uitgewerkt dat duidelijk zijn vruchten afwerpt.”

Surfgedrag
Sandra Vandoren van RCA Group: “We monitoren het surfgedrag op de verschillende webpagina’s, checken via welke zoekwoorden de surfer de eerste link legt en gaan na via welke kanalen de geïnteresseerden op zoek gaan naar vacatures. Op basis hiervan kunnen we onze communicatie bijsturen.” Aroma Communicatie uit Geel ontwierp de site en staat in voor de support.

Eddy Laeremans van Tormans Group: “Van de bijna 5.500 unieke bezoekers bezochten meer dan 2.000 surfers onze website al eens eerder. Solliciteren via onze website is trouwens slechts de eerste stap: er volgt een telefonische screening van de kandidaat en nadien een uitgebreid sollicitatiegesprek in een van onze 4 kantoren. Op basis daarvan stellen we een vertrouwelijk rapport op dat wordt aangevuld met kwalitatieve referenties.”

Dit jaar vonden al meer dan 140 nieuwe medewerkers de weg naar Tormans Group.