Toerisme Provincie Antwerpen trekt nog meer de digitale kaart voor de promotie van de Kempen als toeristische bestemming. Zo werd de website www.kempen.be vernieuwd, die nog meer wil inspireren en informeren. Naast Facebook wordt nu ook Instagram aangewend als promotiekanaal.

De website klokte eind 2017 af op ruim 330.000 bezoekers, dat zijn er bijna dubbel zoveel als in 2016. Dat succes is deels het gevolg van de opgemerkte Kempenkuur-campagne met bijhorende videofilmpjes. De bezoekers bleven gemiddeld 2,38 minuten online en bekeken 2,59 pagina’s.

“Met deze nieuwe website leggen we de lat weer hoger”, zegt gedeputeerde voor Toerisme Jan De Haes. “Zo willen we de bezoekers nog langer online houden. Dat doen we door een mix van inspiratie en informatie. Grote foto’s zetten de troeven van de Kempen in de verf. Met info op maat gaan we zelfs een stapje verder: zo bundelen we activiteiten voor families en groepen of verzamelen we winteruitjes. Uiteraard vindt de toerist er ook een volledig overzicht van het logiesaanbod in de Kempen. Van basic en budgetvriendelijk tot luxueus.”

Meer beelden
De overheidsdienst ontwikkelde rond de vernieuwde website een digitale strategie om de Kempen als toeristische regio verder op de kaart te zetten. Met 13.000 likes op Facebook in 2017 verdubbelde dat aantal tegenover 2016. Nu wordt ook Instagram ingeschakeld. “Geen sterkere tool in je communicatie dan beelden”, zegt regiomanager Kempen Bie De Busser. “We investeren al jaren in een professionele fotografie. Ook beelden van toeristen krijgen binnenkort een platform op de website. Dat doe je door je favoriete Kempenfoto te posten met #herinneringenmaken en #kempen.”