Onder de naam One two assist zijn Caroline Van den Berghe (Vosselaar) en Peter Meulemans (Arendonk) een bedrijfje gestart waarmee ze ondernemers administratieve taken uit handen nemen. “Vaak zijn dit zaken die een zaakvoerder liever niet doet en die dus regelmatig blijven liggen. Wij willen op die manier een ondernemer ontzorgen zodat die zich kan concentreren op zijn of haar core business”, leggen de 2 uit. Dit gaat van eenvoudige zaken zoals offertes en facturen opstellen, berichten op Facebook of LinkedIn plaatsen tot assisteren bij sollicitaties of functioneringsgesprekken en algemene bedrijfsprocessen.

Caroline deed al dergelijke jobs vanuit haar eenmanszaak nadat ze voordien bij een boekhoudkantoor had gewerkt. “Daar stelde ik vast dat ondernemers veel geld konden besparen indien ze hun administratie beter op orde hadden. Aanvankelijk ben ik in bijberoep begonnen, met als eerste klant GR technics in Beerse. Nadien is dat een voltijdse job als zelfstandige geworden en ben ik voor verschillende opdrachtgevers beginnen werken.”

Peter werkte aanvankelijk ook bij een accountancykantoor en had de voorbije 10 jaar een leidinggevende functie bij Ravago in Arendonk. “We liepen beiden rond met hetzelfde idee en gezien we erg complementair zijn, hebben we onze krachten gebundeld binnen One two assist”, aldus de 2.

Raad en daad
De focus ligt op het bijstaan van de ondernemer met raad en daad. “Niet enkel zeggen wat hij of zij moet doen maar het zelf ook mee uitvoeren”, duidt Caroline Van den Berghe. “We werken zowel op kantoor van de klant als op afstand en vinden het leuk om vooral die taken te doen die hij of zij niet graag doet of waar ze ‘s avonds in bed nog aan liggen te denken. Bijvoorbeeld klanten bellen die hun factuur nog niet hebben betaald of een procedure voor het personeel uitwerken.”

Hun doelgroep omschrijven ze als KMO’s in de Kempen tot een 20-tal werknemers. Zodra de opdrachten toenemen is het de bedoeling om meer mensen te betrekken bij One two assist, op freelance basis of als werknemer.