Kristof Van Thielen en Dimi Moreels van SMTH Smooth uit Herselt staan voor een bijzonder druk weekend. Voor het tweede jaar op rij zullen ze op Tomorrowland houten smartphonehoesjes personaliseren. Dit jaar verdubbelen ze hun capaciteit want vorig jaar waren er lange wachtrijen en verkochten ze volledig uit.

Na de succesvolle samenwerking vorig jaar met TML By Tomorrowland, het fashionlabel van het festival, komt er dit jaar dus een vervolg voor de winnaar van de Start-it@KBC wedstrijd in 2014. “We zullen opnieuw live mensen voorzien van officiële en exclusieve Tomorrowland smartphonehoesjes”, vertelt Kristof Van Thielen. “Festivalgangers kunnen kiezen uit 4 ontwerpen en wij werken die af met een persoonlijke touch. Mensen kunnen dus hun eigen boodschap, quote of naam laten graveren in het hoesje en dat allemaal live.”

Dit jaar wordt hun shop groter en graveren ze met 2 machines. “Hierdoor kunnen we sneller en meer verkopen. Vorig jaar was de vraag zodanig groot dat we naar het einde toe zelfs mensen moesten weigeren wegens tijdsgebrek en omdat we uitverkocht waren.”

Voetbalclubs
Het afgelopen jaar kon het duo nog meer bekende namen overtuigen om met hen in zee te gaan. “Anderlecht en Club Brugge hebben we als nieuwe grote klant binnengehaald”, zeggen ze fier. “Ze verkopen onze houten covers in hun fanshop. De volgende stap is om ook in het buitenland voetbalclubs binnen te halen. Er is al interesse vanuit Feyenoord.”

De houten gadgets worden al langer aangevuld met een Smooth-kledinglijn. Niels Destadsbader laat zich er wel eens in spotten. Totnogtoe werd de kleding alleen verkocht via de website, maar er kwam ook vraag vanuit winkels. “We hebben nu 20 winkels in heel Vlaanderen geselecteerd die onze collectie – sweaters en hoodies – vanaf september zullen verkopen”, aldus nog Kristof Van Thielen.

Het duo werkt nu nog alleen in het bedrijf, maar een uitbreiding dringt zich op. “We gaan eerst de cijfers van 2018 afwachten maar het is de bedoeling om volgend jaar kapitaal te gaan ophalen om onze groei te kunnen versnellen. Op dat moment zijn we ook 3 jaar bezig.”