Dit jaar viert Respo Repair uit Dessel zijn 50ste verjaardag. Het is te zeggen: het moederbedrijf in het Nederlandse Lieshout bestaat een halve eeuw. In 2013 richtten Kris Van Gorp en Jan Berghmans een Belgisch filiaal op maar namen vorig jaar het moederbedrijf over. Zopas voerden ze de 10.000ste herstelling uit.

Respo Repair lost op een esthetische manier schade op, bijvoorbeeld een scheur in een raamkozijn, een putje in een bad of een geforceerde deur na een inbraak. “We zitten in een nichemarkt maar zijn uniek in de Benelux”, zegt medezaakvoerder Kris Van Gorp. “Onze klanten zijn verzekeringsmaatschappijen, bouw-, sanitair- en interieurbedrijven, hotels en voor een stukje ook particulieren die ons rechtstreeks contacteren. Via ons besparen ze veel geld. Wij herstellen wat er stuk is in de plaats van een nieuwe badkuip, deur of raam te installeren.”

Het bedrijf beschikt over een eigen opleidingscentrum waar nieuwe mensen minstens 3 maanden opleiding krijgen om elke soort schade in elk soort hard materiaal te kunnen aanpakken. Respo Repair is actief zijn Benelux. Voor ons land en Luxemburg worden die aangestuurd vanuit Dessel, voor Nederland is dat Lieshout.

Commerciële feeling
“Vorig jaar hebben we ons moederbedrijf overgenomen”, vertelt Kris Van Gorp. “Daar zijn de technieken op punt gesteld maar ontbrak de commerciële feeling. Die hebben wij dan weer wel in huis met als gevolg dat we in de 4 jaar dat we bestaan, zeer sterk zijn gegroeid. Toch zijn er nog veel bedrijven die niet weten wat we doen. Er liggen nog veel groeikansen voor ons.”