Kledingketen noba is gestart met een vernieuwingsoperatie. In eerste instantie werd de vestiging in Bilzen verjongd. Dit jaar komt het filiaal in Zandhoven aan de beurt. “Onze winkels moeten een jonger publiek aanspreken. Bij veertigplussers doet onze naam een belletje rinkelen. Maar bij jonge dertigers is dat minder het geval. Daar moesten we iets aan doen, want we zijn een kledingketen voor alle leeftijden”, zegt zaakvoerster Kim Castermans.

“In 2016 investeerden we flink in de renovatie van onze vestiging in Bilzen. Bij het begin van het winterseizoen waren de werken voltooid. Het resultaat is een fris concept, een uitnodigende setting waar shoppen een echte beleving wordt. Dit jaar staat de winkel in Zandhoven op de agenda. De officiële opening staat gepland in september.”

“Maar je winkel vernieuwen is natuurlijk één ding. Dat jonger publiek naar hier krijgen, is een ander paar mouwen. Ook onze manier van communiceren moest dus anders. Jonger en origineler, maar zonder ons huidige publiek uit het oog te verliezen.” Daarvoor doet noba sinds kort een beroep op het Hasseltse communicatiebureau Expliciet.

Naast Zandhoven heeft noba vestigingen in Bilzen, Bree, Hasselt en Tielt-Winge.