zwartopwitDrukkerij ZwartOpWit, de commerciële benaming voor drukkerij Bulckens uit Herenthout, heeft een nieuwe productiehal in gebruik genomen. Die komt tegemoet aan het succes van wat ze zelf de ‘XXL-afdeling’ (sign & display) noemen.

Precies 100 maanden geleden startte drukkerij ZwartOpWit naast het standaard offset drukwerk waarmee het allemaal begon, met het bedrukken van borden en panelen, banners en zeildoeken en vinylmaterialen. “Door de sterke groei de afgelopen jaren en de uitbreiding in het gamma van de XXL-afdeling was er nood om groter te gaan”, zegt marketingverantwoordelijke Sofie Spooren.

Voetbalveld
De capaciteit is nu uitgebreid tot 2500m2 geprint plaatmateriaal per dag, 2000m2 geprinte banners per dag en tot 1000m2 geprint zelfklevende vinyl per dag. “Goed voor een voetbalveld geprinte materialen per dag”, vat Sofie Spooren samen. “De nieuwe productiehal biedt 2000m2 extra aan werkruimte en de mogelijkheid om verder te groeien, zowel in het productgamma als op het vlak van werkgelegenheid. Tevens kunnen we op deze manier nog meer op maat van de klant werken. De productie gebeurt voor de volle 100% in eigen huis.”

De drukkerij heeft 85 mensen in dienst en die verwerken wekelijks zo’n 3.000 bestellingen. Vorig jaar nog won ZwartOpWit de award van Grafische Gazelle als de snelst groeiende grafische onderneming in de provincie Antwerpen.