Sinds oktober 2016 is Kristien Moelans uit Balen marketing manager bij de nieuwe Limburgse holding Itzu, die een aantal dienstverlenende bedrijven groepeert. Ter gelegenheid van Blue Monday – de meest deprimerende maandag van het jaar – lanceert ze met het team van uitzendkantoor Tobasco, dat tot Itzu behoort, een eerste grote campagne: #redmonday. “Hiermee willen we ons creatieve imago onderstrepen”, zegt ze.

Na een carrière van 7 jaar als marketeer bij bouwbedrijf Mathieu Gijbels zette ze eind vorig jaar de stap naar Itzu met naast Tobasco bedrijven als Ucare, SalesForYou en Service Net/@Home. “We zijn gaan brainstormen hoe we met Tobasco iets leuks konden doen en kwamen uit bij Blue Monday. Die dag staat internationaal bekend als de somberste maandag van het jaar omwille van de donkere maand januari, de eerste dag van de werkweek en de goede voornemens die weeral aan het mislukken zijn. Daar willen we vanaf. We roepen maandag 23 januari uit tot een positieve dag vol blijheid en verrassingen.”

Hoogtepunt komt nog
Wat er die dag precies staat te gebeuren, blijft nog deels geheim. Alleszins worden de Tobasco-kantoren in een rode kleur gestoken, zo ook de medewerkers. Iedereen wordt opgeroepen om selfies en andere toffe foto’s te posten op Facebook en Instagram met de hashtag #redmonday. “We bouwen de actie de komende dagen verder op en die komt maandag tot zijn volle ontplooiing”, aldus nog Kristien Moelans. “Met Tobasco staan we ervoor bekend om op een originele en speelse manier naar buiten te komen, los van de traditionele communicatie. Dat willen we met deze actie nogmaals onderstrepen. En ja, hier wil ik ook de komende maanden verder op inzetten.”

Tobasco heeft 13 kantoren, waaronder een in Geel, en telt een 35-tal medewerkers. In 2016 was er een omzet van 30 miljoen euro.