netropôlixHet snelgroeiende IT-bedrijf Netropolix verfijnt de strategie om de Kempense KMO nog meer te versterken op IT-gebied. Ze pakken uit met inspirerende Breakfast & Bytes ontbijtsessies. Daarbij lichten ze de nieuwste en relevante IT-trends toe die de Kempense ondernemer de komende jaren kan inbedden in het bedrijf. “Wij streven ernaar onze klanten voornamelijk in de Kempen een zorg minder te laten ervaren op het gebied van ICT investeringen en ontwikkelingen met toegankelijke ICT-oplossingen,” licht Koen Vanlommel, zaakvoerder van Netropolix, toe. “We voelen de trend dat veel kmo’s de nood hebben om de IT-zaken iets fundamenteler aan te gaan pakken en wij helpen hen keuzes te maken voor de toekomst aan de hand van verstaanbare argumenten.”

De eerste Breakfast & Bytes vindt 17 april plaats in Lichtaart van 07u30 tot 09u30. In totaal zijn er de komende maanden zeven sessies voorzien op verschillende plaatsen in de Kempen. Op 12 juni is er een special edition in Grobbendonk.  “In een korte, to-the-point formule serveren we 8 trends en maken ze bruikbaar voor de kmo. Denk maar aan cloud computing, Windows 8, tablets, Office 2013, virtualisatie, …. Wat betekent dit allemaal voor de kmo en kan de kmo uit deze nieuwe zaken al dan niet voordeel halen,” licht Gust Vervoort, zaakvoerder van Netropolix, de inhoud van de ontbijtsessies toe.

De Netropolix-groep heeft vestigingen in Geel, Grobbendonk en Turnhout en is het resultaat van een fusie van de B2B-afdeling van ZEB Netwerken en de infrastructuurafdeling van Netropolix NV. Het team medewerkers levert persoonlijk maatwerk, advies en ondersteuning bij elk onderdeel van de IT voor de professionele gebruiker. Ze richten zich op maat van de klant. “IT is een investering in de toekomst en helpt kmo’s de korte- en langetermijndoelstellingen te behalen en groei te realiseren. KMO’s hebben vooral nood aan aangepaste IT-oplossingen op maat. Kleine en middelgrote ondernemingen hebben andere behoeftes dan grote ondernemingen. Wij kennen kmo’s en het vak en denken met onze klanten mee over IT-voorzieningen optimaal voor hen,” verdedigt Vanlommel de klantgerichte aanpak.