Famke Van den Ackerveken heeft zopas haar kapsalon Omme & Famme Kwafuur in de Corbiestraat in Mol volledig vernieuwd. De zaak is niet alleen een stuk groter geworden, maar de klanten worden helemaal mee in het verhaal getrokken. Dat draait volledig rond beleving.

De Molse maakt deel uit van de businessclub van L’Oréal, de groep waartoe de producent van de haarproducten Redken behoort. “Met een aantal kappers denken we na over het kapsalon van de toekomst”, vertelt de onderneemster, die als Redken-colorist ook andere kappers opleidt. “Daarin moet meer beleving zitten en dat zijn we hier gaan toepassen.”

Relax
Bij Omme & Famme Kwafuur kom je altijd zonder afspraak, maar wachten op je beurt kan in een comfortabele salon waar je zelf wat te drinken neemt. Er liggen boeken en tijdschriften om de tijd nuttig door te brengen. De wastafels zijn afgescheiden door een wand om meer rust te brengen, want met 8 spiegels die bijna altijd bezet zijn, is het een komen en gaan van klanten.

“Ik droomde van een kleurbar waar klanten kunnen zien hoe hun kleuringen worden gemaakt. Redken is een duurder maar ook een zeer goed merk. Ik wil naar de klant geen geheimen hebben en ze kunnen door het glas de werkzaamheden volgen”, legt Famke Van den Ackerveken uit. Om de kleuring de tijd te geven om in te werken, nemen de klanten plaats aan een robuuste tafel met een boek binnen handbereik. In de zomer zitten ze buiten op het terras.

In het kapsalon werken 5 mensen, aangevuld met weekendhulp. Voor de opvallende en doordachte verbouwing deed de zaakvoerster een beroep op Beneens uit Olen.