Mylène uit Heist-op-den-Berg is het eerste beautymerk dat kiest voor 4 modellen met een verstandelijke beperking om een nieuwe collectie te promoten. Voor zijn voorjaarscampagne doet Mylène een beroep op 2 atleten van Special Olympics Belgium en 2 van Special Olympics Nederland als model.

“We zagen eind maart de video-oproep van Special Olympics Belgium (SOB) voor de nieuwe #DareToSponsor-campagne en reageerden onmiddellijk”, zegt CEO Alain Duperray. “Samen met SOB willen we aantonen dat hun atleten – zoals iedereen – een plaats verdienen in de maatschappij en in de spotlights.”

“We hopen dat onze #lovely-campagne bijdraagt aan een open blik en het besef dat een beperking niet is wie je bent. Als partner van Special Olympics Belgium kunnen wij mensen met een verstandelijke beperking bij onze 3.500 verkopers en al hun klanten een plaats in de spotlights geven.”

Belangrijke stap
Special Olympics Belgium is blij met de beslissing van Mylène. “Inclusiviteit voor mensen met een verstandelijke beperking is nog lang niet vanzelfsprekend. Maar we merken een kentering. Verschillende grote bedrijven reageerden op onze #DareToSponsor-oproep om onze atleten te steunen. Dat Mylène zich op lange termijn engageert, is alweer een belangrijke stap in sociale gelijkheid voor iedereen”, zegt Zehra Sayin, ceo van Special Olympics Belgium.

Modellen met een verstandelijke beperking krijgen een vaste plek in de campagnes van Mylène. “Vanaf vandaag zal je vaker een model met een verstandelijke beperking tegenkomen in bijvoorbeeld onze make-up tutorialvideo’s, op de catwalk bij de verkooplanceringen voor onze consulenten en op ons campagnebeeld”, aldus nog Alain Duperray.