De gemeente Mol is een originele manier begonnen om de winkeliers in het centrum te promoten. Onder de noemer ‘Helden van het Shoppingcentrum’ kunnen klanten stemmen op hun favoriete handelaar. Om de actie extra onder de aandacht te brengen, ontvingen de handelaars een kartonnen versie van zichzelf.

Mol riep zich 2 jaar geleden uit als ‘hét shoppingcentrum van de Kempen’. “Met onze nieuwe campagne Helden van het Shoppingcentrum focussen we op de talrijke individuele handelaars die met passie en fierheid voor hun winkel elke dag het beste van zichzelf geven”, zegt schepen van Lokale Economie Kathleen Deckx.

Hoofdprijs van 3.150 euro
62 handelaars nemen aan de actie deel, die loopt tot 14 juni. In die periode kunnen klanten via de gemeentelijke website hun stem uitbrengen op hun favoriete winkelier. Voor Dirk van Bistro Opera bijvoorbeeld, Sylvia van Bloems, Luc van Cups en Cakes of Naomi van Suprème. 1 klant/winnaar ontvangt voor 3.150 euro aan cadeaubons, waarvoor elke handelaar een waardebon van 50 euro schenkt.

Om hun zaak te promoten ontvangen de handelaars een staande kartonversie van zichzelf – een zogenaamde cutout –, een affiche en een promotiefilmpje voor Facebook. Tegelijk verschijnt een luxe Heldencatalogus van 134 pagina’s waarin elke handelaar zijn verhaal brengt. De catalogus is verkrijgbaar bij de handelaars maar wordt ook verspreid via de vakantieparken Sunparks, Zilvermeer en Zilverstrand.