Kledingzaak Mio Caro steekt aan Zandberg in Westerlo schuin de straat over om vanaf begin mei verder te gaan in een nieuw pand. In minder dan 10 jaar breidde zaakvoerder Romy Mio Caro haar winkel vuit an 40 naar 600 vierkante meter, van 2 naar 13 paskamers en van 1 naar 8 medewerkers.

Mio Caro kleedt dames van top tot teen en bedient een publiek van tiener tot 60+. “We zetten sterk in op een persoonlijk contact en klantvriendelijkheid”, vertelt Romy Mio Caro. “We chatten bijvoorbeeld met onze klanten over de talloze combinaties die we posten op sociale media.” De Facebook-pagina telt bijna 38.000 vind-ik-leuks. 2 keer per week komen er nieuwe stukken binnen en ook die gaan viraal.

Weer met bang hart
De onderneemster ging in 2009 in Tongerlo van start met haar zaak. Voordien werkte ze 6 jaar bij Nike. Na 4 jaar verhuisde ze naar een pand aan de Zandberg in Westerlo, dat ze na de verbouwing van een statig hoekgebouw aan de overzijde over enkele weken opnieuw verlaat. Tegelijk wordt ook het logo vernieuwd en de baseline veranderd naar ‘fashion & things’.

Op de nieuwe locatie moet nog veel gebeuren maar alleszins vindt van 4 tot 6 mei het openingsweekend plaats. “Ik startte mijn eerste winkel met een bang hart en hoopte op een break-even. Mio Caro kende echter een superstart. De ongerustheid van bij het begin slaat ook nu weer wat toe. Niemand weet wat het echt worden zal. We hebben ook nog plannen met de huidige winkel”, aldus nog Romy.

De opening van de nieuwe zaak gaat gepaard met allerlei klantenacties.