Zaakvoerder Daniel Vanwalleghem van Media Mol werkte de voorbije jaren vanuit zijn thuiskantoor in het centrum van Mol, maar zet op 1 januari de stap naar een kantoor in het gehucht Gompel. Tegelijk komt een eerste werknemer in dienst en in maart een tweede. Het bedrijf plaatst infoschermen in etalages van vastgoedkantoren waarop de panden verschijnen die worden verkocht en verhuurd.

Daniel Vanwalleghem startte zijn bedrijf in oktober 2012 met een duidelijke ambitie. “Over een periode van 5 jaar wilde ik schermen plaatsen bij 100 vastgoedkantoren in 100 gemeenten. Momenteel staan er 75 in 75 gemeenten. We gaan in 2017 onze doelstelling halen”, vertelt hij. “Ik had ook voorzien dat ik na die 100 schermen een eerste medewerker in dienst zou nemen, maar dat wordt vervroegd. Ik voel dat het nu het moment is om dat te doen.”

Aandacht trekken
Media Mol beperkt zich tot schermen bij immokantoren. “Daar blijf ik bij, dat is ook de sector die ik het beste ken”, aldus de zaakvoerder. “De klant kan zelf panden toevoegen en verwijderen, of wij doen dat voor hem. Op de schermen verschijnt ook reclame, zowel regionaal als nationaal.”

Maar zoeken mensen tegenwoordig niet vooral op het internet naar een nieuwe woning? “Dat klopt, maar zo’n scherm verhoogt de aantrekkingskracht van de etalage. De panden worden uitvoerig getoond en tegenwoordig plaatsen we ook animatiefilmpjes en vastgoedfilmpjes die met drones worden gemaakt, puur om de aandacht te trekken.”

Na al staan voor 2017 en zelfs voor 2018 een heel aantal nieuwe schermen op de planning.