Wanneer Daniel Vanwalleghem in oktober 2012 van start ging met Media Mol, stelde hij zich een doel: in 5 jaar 100 schermen plaatsen in vitrines van vastgoedmakelaars. Hij zit volledig op schema. Binnenkort wordt dat 100ste scherm geplaatst.

Media Mol startte als eenmanszaak in Mol en Daniel Vanwalleghem trok jarenlang op zijn eentje het land rond op zoek naar makelaars met goede etalages om er een scherm te plaatsen. Op die schermen verschijnen niet alleen de panden die het kantoor te huur of te koop aanbiedt maar ook advertenties. “Die advertenties, van regionale en lokale adverteerders, zijn onze belangrijkste bron van inkomsten”, vertelt hij. Sinds dit jaar heeft hij 2 medewerkers in dienst.

Lat hoog gelegd
“Door de ambitie uit te spreken om in 5 jaar 100 schermen te plaatsen, legde ik de lat vrij hoog”, gaat hij verder. “We gaan nu consolideren en rustig verder bouwen, naar 120 en misschien 150 schermen. Vroeger moest ik veel zelf op prospectie, nu komen de aanvragen van makelaars via mail en telefoon binnen. We zijn intussen Vlaams marktleider en iedereen in de sector kent Media Mol wel.”

Het 100ste scherm zal midden februari 2018 worden geplaatst. “Waar precies moeten we nog bekijken. We proberen dat in de buurt van Mol te doen. Op dit moment zitten we al aan bestellingen voor zo’n 110 schermen. Onlangs namen we deel aan een congres voor ERA-kantoren en stonden we op het Vastgoedcongres in Oostende. Daar zijn heel wat bestellingen uit voortgevloeid.”

Media Mol blijft zich ook de komende jaren focussen op vastgoedkantoren. “We hebben niet de intentie om deze niche uit te breiden”, aldus nog Daniel Vanwalleghem.