Marc Herremans boegbeeld van Puro Coffee-campagne

CEO Frans Van Tilborg en Marc Herremans

CEO Frans Van Tilborg en Marc Herremans

Tien jaar geleden startte Miko Koffie Groep uit Turnhout met de Puro Fairtrade Coffee. Het bedrijf wilde bewuster omgaan met energie, ruimte, medewerkers, grondstoffen en afval en verankerde duurzaamheid in zijn strategie. In 2015 viert Miko 10 jaar Puro met een speciale campagne onder de titel ‘Pure Power’ waarvan voormalig triatleet Marc Herremans het uithangbord is. “Intussen maakt de fairtrade koffie 1/3de uit van onze koffie-omzet en het doel is om door te groeien tot de helft”, zegt CEO Frans Van Tilborg.

Puro Coffee draagt het Max Havelaar-label omdat het de koffietelers in het Zuiden een eerlijke prijs betaalt. Maar het engagement gaat verder. Zo helpt het bedrijf hen machines aan te kopen om koffiebessen te ontpulpen en te drogen en transportkarren aan te schaffen om die bessen van het veld naar de boerderij te brengen. Daarnaast helpt Puro om bedreigde stukken regenwoud te beschermen. Zo wordt in onder andere Ecuador, Guatemala en Honduras regenwoud aangekocht en duurzaam beheerd, intussen al meer dan 10.000 voetbalvelden groot.

Wedstrijd
Met de Pure Power-campagne wil Puro zijn engagement opnieuw kracht bij zetten. De naam verwijst naar de kracht van de boeren in het Zuiden om hun doelen te bereiken, maar ook naar de pure wilskracht van Marc Hermans om te slagen en zijn doelen te bereiken. Zo inspireert hij heel wat mensen met een beperking en anderen om hun dromen niet op te geven. Puro en Marc Herremans werken al enkele jaren samen ter gelegenheid van verschillende events die de atleet organiseert. En ook nu wordt Herremans het boegbeeld. De campagne trapt af met een wedstrijd waaraan iedereen kan deelnemen. Surf naar www.puropower.be en raad hoeveel gram koffiebonen Marc gedurende één minuut maalt. Er zijn talrijke prijzen te winnen.