Kempenaars tekenen langetermijnstrategie uit voor KMO’s

KMO’ers hebben het niet altijd onder de markt. Ze zijn veelal zo erg bezig met het dagdagelijkse management van hun onderneming dat ze te weinig oog hebben voor de langetermijnstrategie.

Precies voor die bedrijfsleiders met enige groei-ambitie hebben drie managers een 1-pagina-strategie in 10 stappen uitgetekend en verwerkt in boekvorm. Guy Vercauteren(ex-Janssen Pharmaceutica), Erik De Schutter(VITO) en Vic Wouters(ex-P&G) hebben dat concept helemaal uitgetekend op maat van de kleine en de middelgrote onderneming.

De drie auteurs van het boek hebben zelf vele jaren als vrijwilliger gewerkt binnen het Plato-begeleidingsplan van de werkgeversfederatie VOKA-Kempen. Ze zijn dus erg vertrouwd met de materie. Ze ontwikkelen in dit opzicht antwoorden op vragen als “hoe ontwikkel ik een strategieplan?”, “hoe becijfer ik de financiële impact van mijn strategische keuzes?” enz.

De eigenlijke gids wordt gestoffeerd met kant-en-klare werkdocumenten, praktijkvoorbeelden, getuigenissen, adviezen enz.

Meer informatie op www.de1paginastrategie.be
Bestellen kan via de uitgeverij die Keure (www.business-economics.be) of in de betere boekhandel.