Intracto, een digitaal agentschap uit Olen gaat voluit voor de online communicatie. De lancering van zijn vernieuwde website, Intracto.com moet de klanten overtuigen van het belang van goed uitgebouwd internetverkeer.

“De Belgische websites doen het niet fantastisch,” zegt Pieter Janssens , de managing director van Intracto. “Niet alleen is het aantal websites gedaald, de Belgen doen hun aankopen nog altijd massaal bij buitenlandse sites. Wij willen onze klanten daarom betere websites laten maken. En dat begint bij het informeren van de klanten via Intracto.com”.

Pieter Janssens zette Intracto op in 2005. Hij was toen nauwelijks 21. Het ging aanvankelijk vooral om webdesign. Zijn bedrijf is sindsdien uitgegroeid tot een omzetcijfer van nu al 3 miljoen euro. “Wij hebben ook enkele kleinere overnames gedaan. De sector is zich aan het consolideren. Maar we groeien effectief flink door. Vandaag werken al 36 man voor Intracto.”

Vandaar de plannen om straks te gaan bouwen. De lokale aan de Industrielaan in Olen zijn te klein geworden. Er zou dan ook een gebouw neergezet worden op de nieuwe industriezone Zavelheide in Herentals. “We zullen er fantastisch zitten en veel ruimere mogelijkheden hebben. Voor oa. seminaries en opleidingen. We moeten de firma’s echt het belang van online communicatie aanbrengen. Het gaat vandaag ontzettend snel. De sociale omgeving verandert. Mobiel surfen via smartphone en tablet wordt doodgewoon. Wij willen hier als Intracto met onze jonge bende een voortrekkersrol in spelen.”

Het gaat Intracto in dit opzicht niet langer meer alleen maar om webdesign. “Wij willen met de klanten mee denken over strategie, online advertentiecampagnes en het beheer ervan.”