Volgend maand krijgt België er een nieuwe mobiele operator bij. Intellinet uit Herentals lanceert dan met CloudSIM een telecom-oplossing voor de B2B-markt. Die combineert vaste telefonie en mobiele communicatie.

Intellinet biedt al jaren Voice Over IP aan voor vaste telefonie. In april breiden ze hun dienst uit tot 1 service die internet, vaste en mobiele internettelefonie samenbrengt.

De essentie van Intellinets oplossing is een slimme simkaart die zich koppelt aan de cloud telefooncentrale van een bedrijf. Dankzij die integratie maakt een gewone gsm of smartphone deel uit van die centrale. Transfereren van een vast naar een mobiel toestel en vice versa wordt zo simpelweg een gewone interne oproep. Je hoeft ook geen apart gsm-nummer aan klanten door te spelen. Dankzij CloudSIM beschikken je contactpersonen over één nummer waarmee ze je zowel op de vaste lijn als op gsm kunnen bereiken. Ook bij uitgaande gesprekken via je gsm stuur je het kantoornummer uit en is het dat nummer dat op de display van de ontvanger verschijnt.

Gezonde work-life balance
Zaakvoerder Rahul Malik: “Met onze oplossing creëren we een groot gebruiksgemak voor bedrijven. Het telefoonverkeer wordt veel efficiënter afgehandeld waardoor je indirect ook heel wat kosten bespaart. Ze draagt trouwens bij tot een gezondere work-life balance. Zo kan je privé-oproepen en werk gerelateerde calls perfect scheiden dankzij een slimme afhandeling van de caller ID. Klanten die bijvoorbeeld na 22u. nog bellen, kan je laten opvangen door het voicemailsysteem of de telefonische permanentiedienst van je bedrijf.”