Günther Peeters uit Mol is de nieuwe commercieel manager van voetbalclub KVC Westerlo. Hij volgt Bart Van Beylen op, die de club in juni verliet en intussen product & event manager bij Made in is. Peeters vult de functie deeltijds en op zelfstandige basis in. “De beleving voor onze partners moet weer de hoogte in”, zegt hij.

Günther Peeters, zaakvoerder van het evenementen- en communicatiebureau GPEC, is geen onbekende bij de club. Zijn bedrijf is verantwoordelijk voor de uitgave van het clubmagazine De Kemphaan.

“Zo’n 12 jaar geleden kwam ik in contact met KVC Westerlo door het toenmalige magazine FootLive. De liefde voor de club is van daaruit eigenlijk altijd gegroeid”, aldus nog Peeters, die werkte voor ATV, Roularta en Corelio Publishing. “Ik ben zelf een ondernemer, dus ik weet wat het is om te investeren. Toch belangrijk wanneer je aan tafel zit met zaakvoerders van andere firma’s.”

Kleine club
“KVC Westerlo is een kleine club, maar ze heeft bepaalde karakteristieken die interessant zijn voor ondernemers. Iedereen staat kort bij elkaar en er heerst een zeer familiale sfeer. Allemaal voordelen om je netwerk uit te breiden. Het zijn die kwaliteiten die we moeten uitspelen om firma’s te overtuigen dat het in hun voordeel is om toe te treden tot het businessnetwerk van de club. Belangrijk daarbij is ook om de beleving voor onze partners opnieuw te verhogen. Firma’s die na de degradatie nog steeds partner zijn van de club hebben echte clubliefde. Die mensen moeten we dus soigneren.”

Komend seizoen komt de club uit in Eerste Klasse B.