Glacio/Ijsboerke en Horsten laten Chinezen meer Kempense ijsjes likken

glacio - Horsten InternationalIJsproducent Glacio/Ijsboerke (Beerse/Tielen) heeft een joint-venture opgezet met Horsten International (Turnhout) voor de verkoop van ijs in China. Glacio levert er al sinds een aantal jaren maar de nieuwe samenwerking moet de verkoop een boost geven. Horsten International helpt Belgische bedrijven met hun business in China.

IJsjes eten is relatief nieuw voor de Chinezen en de consumptie per persoon ligt een stuk lager dan in het Westen. Niettemin is China sinds 2014 de grootste roomijsmarkt ter wereld. Chinezen zijn meer en meer dol op luxeproducten, eten en drinken uit het Westen en dat betekent mooie groeikansen voor Glacio.

CEO Peter Janssen van Glacio Group: “China is een strategische markt voor ons bedrijf. We exporteren met succes onze producten naar Japan sinds 1998 en sinds 2004 hebben we er onze eigen organisatie. Onze ervaring in dit land inspireerde ons om andere markten te betreden zoals Hong Kong, Taiwan, Oman, Rusland en China. We zijn ervan overtuigd dat we met de hulp van Horsten succesvol kunnen zijn in een uitdagende markt als China.” Glacio heeft geen plannen om in China een eigen productie-eenheid op te zetten. Die zal in Beerse blijven gebeuren.

Authentiek
Ook Bart Horsten, managing director van Horsten International, ziet goede mogelijkheden. “Glacio is een authentiek Vlaams bedrijf met een grote know-how en unieke producten die erg geschikt zijn voor de Chinese markt. Chinese consumenten zijn gek op ijsdeserten, ijspralines en speciale ijscreaties. De combinatie met onze kennis van de Chinese markt en onze aanwezigheid in China moet van dit project een succes maken.” De joint-venture met Glacio valt samen met de 20ste verjaardag van Horsten International.

De eerste medewerker is alvast aangeworven in Shanghai en weldra vertrekken in Beerse de eerste containers binnen deze nieuwe samenwerking naar China.