Paul-VerwiltMediahuis, uitgever van onder meer Made in Kempen, wil naast de 4 krantensites zijn digitale activiteiten verder uitbouwen in België en Nederland. Gelenaar Paul Verwilt wordt verantwoordelijk voor de algemene strategische ontwikkeling hiervan. Daarnaast blijft hij COO van de mediagroep.

Mediahuis heeft de voorbije jaren sterk geïnvesteerd in digitale activiteiten met merken als Jobat, Zimmo, Hebbes en Vroom. Daarnaast is er Made In, het nieuwsplatform voor en over ondernemers en managers van KMO’s. En recent nam Mediahuis een participatie in CityLife, een digitaal loyalty platform voor winkels en horecazaken. De verantwoordelijkheid voor de verdere uitbouw komt nu in handen van Kempenaar Verwilt.

Ideaal doelpubliek
Made In groeide in een relatief korte tijd tot een volwaardig economisch nieuwsplatform in 7 regio’s: Antwerpen, Limburg, Kempen, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Mechelen. Daarmee geldt een dekking over heel Vlaanderen. Made In bereikt daarmee maandelijks gemiddeld 430.000 unieke gebruikers en biedt een ideaal doelpubliek aan adverteerders die zich richten op de beslissingsnemers in kleine en middelgrote bedrijven.

De samenwerking tussen Mediahuis en CityLife kwam begin dit jaar tot stand. CityLife biedt een interessante commerciële propositie aan lokale handelaars. “Het is precies in die lokale verankering dat CityLife en de regionale nieuwsmerken van Mediahuis elkaar vinden en kunnen versterken”, was het idee achter de participatie.