Maty Van Geirt van Fingerfood Truck heeft een partnership gesloten met de culinaire gids Gault&Millau. “We gaan laagdrempelige foodevents opzetten waarbij het Gault&Millau te doen is om een jonger publiek aan te spreken”, zegt de Kastelse ondernemer.

De samenwerking werd bezegeld tijdens de voorstelling van de nieuwe G&M-gids eerder deze week. “Zij zijn een tijd geleden naar ons gekomen”, legt Maty Van Geirt uit. “We gaan verder op ons streetfoodfestival. De bedoeling is om in verschillende steden een festival op te zetten waarbij wij de foodtrucks leveren en eventueel de gerechten. Of zij nodigen bekende chefs uit om in onze wagens culinaire gerechten te komen maken.”

De ideeën moeten nog verder worden verfijnd, maar alleszins dit jaar nog vinden 3 events plaats. Eén daarvan is de Horeca Expo komend weekend in Gent waar Fingerfood Truck namens Gault&Millau met een aantal wagens aanwezig zal zijn.

Laagdrempelig
“De mensen van Gault&Millau zijn ook begonnen met een POP-concept, waaraan meer laagdrempelige zaken kunnen deelnemen en worden gerecenseerd. Hiermee willen ze een jonger publiek bereiken en dat is ook de bedoeling van onze samenwerking”, aldus nog Maty Van Geirt.

In totaal beschikt hij momenteel over 8 ingerichte foodtrucks en –caravans. “Dit partnership betekent voor ons een mooie promotie. We staan trouwens ook met een pagina in de nieuwe G&M-gids. Over wat we volgend jaar precies allemaal zullen doen, gaan we binnenkort opnieuw aan tafel zitten”, besluit de Kastelse horecaondernemer.