Communicatiebureau Fatmama uit Zoersel heeft met het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola in Brussel een belangrijke nieuwe klant binnengehaald. Het Kempense bedrijf voert vanaf heden alle communicatie en offline-opdrachten uit voor het Brusselse ziekenhuis. “Dit is een account waarmee je dagelijks bezig bent”, zegt zaakvoerder Eric Gebruers.

Fatmama ontstond uit de drukkerijsector maar evolueerde naar een algemeen communicatiebureau dat zowel online als offline-diensten aanbiedt. Het telt enkele belangrijke klanten zoals het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen en Nutrisan, een producent van high end voedingssupplementen.

“Het contract met het Kinderziekenhuis Koningin Fabiola haalden we binnen na een testopdracht”, legt Eric Gebruers uit. “We ontwikkelden een brochure voor ouders van kinderen die palliatief zijn. Een moeilijke opdracht, maar we zaten er knal op. Tegelijk was er een ‘klik’ met de opdrachtgevers. In 2018 bouwen we voor hen een volledig nieuwe website en wordt alle signalisatie in het ziekenhuis aangepakt. Ook verzorgen we voortaan hun grafisch design, maken presentaties, filmanimaties, enz.”

Uitbreiding
Fatmama heeft 4 mensen in dienst en produceert alles in house, zonder een beroep te doen op freelancers, wat in de sector gebruikelijk is. “De omvang van deze opdracht geeft ons middelen om uit te breiden”, aldus nog de zaakvoerder. “Concreet gaan we op zoek naar een creatieveling die alle software beheerst en snel mee op de trein kan springen.”