De champagne knalde vanmiddag bij Beauty Point Make Me Over in Kasterlee. Een klant van het schoonheidsinstituut won de hoofdprijs van een Benelux-wedstrijd van Institut Esthederm, een Frans merk van verzorgingsproducten. De prijs: een reis naar New York ter waarde van 3.000 euro. De winnares is zelf een onderneemster, namelijk Veerle Van Mechgelen, medezaakvoerster van LSB Blokhutten uit Dessel.

De wedstrijd werd georganiseerd door Consulta, een groothandel in schoonheidsproducten uit Mechelen die Institut Esthederm vertegenwoordigt in de Benelux. “Het was de eerste keer dat we een consumentenactie deden”, vertelt Céline De Boeck, vertegenwoordigster bij Consulta. “Normaal doen we acties naar onze klanten, dat zijn voornamelijk schoonheidssalons maar ook pedicures. Deze keer was die gericht naar de eindklant. Ze was succesvol want we kregen heel veel kaartjes binnen.”

Doorverkoop stimuleren
“Bij de aankoop van een product in 1 van de 400 deelnemende salons in de Benelux mocht de eindklant een kaartje invullen. Uit al die kaartjes werd de winnaar geloot”, legt Marleen Deckers, communicatie- en marketingverantwoordelijke bij Consulta uit. “De bedoeling van de actie was om de doorverkoop te stimuleren.”

“Ik ben uiteraard heel blij dat de hoofdprijs naar iemand van mijn klanten gaat”, zegt Veerle Zwinnen van Beauty Point Make Me Over. “Veerle is hier al lang klant en maakte mee de verhuizing van mijn vroeger salon in Mol naar Kasterlee, waar ik nu anderhalf jaar ben gevestigd.”

Veerle Van Mechgelen is wat blij met de reischeque. “New York stond al lang op mijn verlanglijstje. De wedstrijd heeft me over de streek getrokken om de dagcrème te kopen waarmee ik heb gewonnen. We hebben een druk leven met de zaak. Wellicht gaan we ergens in het najaar naar de VS.”

Bij Consulta werken verspreid over de Benelux 24 mensen.

Hier zie je het moment wanneer de winnares werd uitgeloot.