Alles kan tegenwoordig worden ge3D-print. Zelfs snoep. Dat bewijzen ze bij ADD-Design in Merksplas. Als eerste in België hebben ze een snoep 3D-printer in huis. Voor de verkoop riepen ze een nieuwe merknaam in het leven: Dreamcandy.

ADD-Design is van oorsprong een webbureau dat websites maakt en online communicatie verricht. “We zijn ons vervolgens ook gaan toeleggen op 3D-printen”, vertelt Didier Rooms. “Vorig jaar op een conferentie voor webdesign in Dubai maakten we kennis met een 3D-printer voor snoep. Ik zei direct: dit concept moeten we naar België halen.”

Eindeloze mogelijkheden
Het concept komt van een Engelse fabrikant. “De snoep is te vergelijken met een gummiebeertje. De snoep wordt verwarmd tot 80-90 graden waardoor die vloeibaar wordt en vervolgens gespoten op een achtergrond. Of er kan ook een figuurtje worden opgebouwd. De mogelijkheden zijn eindeloos: een logo, een tekening, een voorwerp,… Naast de snoep kan er ook nog een topping worden toegevoegd.”

Met Dreamcandy richten Rooms & co zich in eerste instantie op de B2B-markt in Vlaanderen. In een volgende fase gaat de website ook in het Frans om het Franstalige gedeelte in ons land te bereiken. “Bestellen kan eenvoudig via de website en dan worden de producten verstuurd via de Post. Om de magie nog meer kracht bij te zetten, werd er gekozen voor een simpele verpakking.”