Zo’n 350 ondernemers en managers waren vandaag aanwezig op de 3de Made in Kempen Live, die plaatsvond bij Rent A Lounge in Herentals. Ze luisterden naar inspirerende ondernemersverhalen en een rondetafelgesprek over innovatie en start-ups. Aansluitend stond een voortreffelijk walking dinner klaar.

Gelenaar Paul Verwilt, COO bij Mediahuis, heette de aanwezigen welkom en situeerde Made in binnen het grote uitgeversbedrijf. Gestart in Limburg en gevolgd door Kempen zijn er intussen regionale Made ins met lokaal economisch nieuws in elke Vlaamse provincie. Dagelijks worden 92.750 nieuwsbrieven uitgestuurd, waarvan meer dan 12.000 naar abonnees van Made in Kempen. In de toekomst moet Made in nog meer inspelen op het communitygevoel van ondernemers.

Vervolgens kregen enkele prominente ondernemers het woord: Frans Van Tilborg, CEO van Miko in Turnout, Jo Beneens van Beneens Bouwbedrijf in Olen en Walter Eevers van onderzoeksinstelling Vito. Fabienne Verbeek van GNA in Herentals kreeg de zaal stil met haar persoonlijk ondernemersverhaal. Via William De Vos van start-up Parcify maakten de aanwezigen kennis met de manier van denken en schakelen binnen een start-up. Ben Van Looveren bracht het verhaal van Faro 360, dat ondernemers in ontwikkelingslanden wil helpen bij plasticrecyclage. Van het rondetafelgesprek onthouden we vooral de oproep van Walter Eevers van Vito tot de oprichting van een lokaal fonds met risicokapitaal voor de financiering van start-ups. Een idee dat op bijval kon rekenen bij zijn tafelgenoten Marc Corthout (OMC), Stijn Coenen (Thomas More) en William De Vos.

Fotograaf Joren De Weerdt liep de hele tijd rond op het event en dat resulteert in deze fotoreportage.