Voormalig head of brands en partner bij RCA Group (Hasselt) Dieter Van Esch heeft de overstap gemaakt naar digital agency Intracto uit Herentals. Hij is er de nieuwe director creative & client services en krijgt er een team van 27 accounts en creatievelingen onder zijn vleugels.

Intracto blijft inzetten op digitaal maar wil tegelijk de brug bouwen naar 360 graden communicatie (on- en offline). Het bedrijf startte als websitebouwer maar evolueerde naar een full service agentschap met focus op strategie, technologie, marketing en creatie. In 2016 tekende het voor een groei van 35%.

Dieter Van Esch: “Marketing en technologie gaan steeds meer hand in hand. Wat je zowel above als below doet, wil je op het einde van de dag voelen in je business. Daarom is het belangrijk stop&hold momenten te creëren bij klanten en prospecten, om die vervolgens om te zetten in upscaling of conversies. Met de gecombineerde krachten van Intracto en Mosquito bouwen we verder aan het bureau van de toekomst: meetbare resultaten doorheen alle activiteiten.”

Stevige bagage
“Samen met Dieter gaan we verder inzetten op resultaten, een persoonlijke aanpak en strategische kennis”, zegt CEO Pieter Janssens van Intracto. “Creativiteit die inhaakt op strategie om diensten zoals marketing en technologie te laten accelereren. Het macroverhaal omzetten naar conversies. Door zijn stevige bagage en ervaring hebben we met Dieter een grote extra troef.”

Intracto telt intussen 117 medewerkers en realiseerde in 2016 een geconsolideerde omzet van 15 miljoen euro.