Drukkerij en uitgeverij de Press uit Laakdal heeft het communicatiebureau Linders Advertising uit Hasselt overgenomen. Tegelijk verandert de naam in de Press Mediagroep. “We willen onze klanten het volledige plaatje aanbieden”, zegt zaakvoerder Jonny Janssens van de Press.

Het full service communicatiebureau Linders Advertising stelt 3 mensen te werk onder leiding van Stephan Appeltans. Zij blijven allemaal aan boord. Ook de Hasseltse vestiging blijft open maar verandert vanaf 1 juli van naam naar de Press Mediagroep, hoewel de ondertitel Linders Advertising nog een tijd zal aanhouden. “Om het voor de klanten herkenbaar te maken”, aldus Janssens. “We hebben trouwens ook het pand in Hasselt gekocht.”

Met de overname biedt de Press Mediagroep de klanten en prospects een ruimer productaanbod. “Steeds meer klanten vragen een totaalpakket als het over communicatie gaat en dit van klassieke printproducten, radio en tv tot diverse online media. Dit alles met een duidelijk en doordacht mediaplan, inclusief de uitvoering ervan”, legt Janssens uit. “We willen kijken hoe de markt evolueert en daarop snel inspelen.” De nieuwe entiteit stelt een geconsolideerde omzet van 3 miljoen euro voorop.

Nieuwe drukpers
Samen met de overname kondigt de Press de investering aan in een 8-kleurenpers met uv-inkten in de drukkerij in Laakdal. “Die biedt tal van nieuwe mogelijkheden naar diverse drukopdrachten”, aldus nog de zaakvoerder. De nieuwe drukpers wordt in oktober geïnstalleerd.

Als uitgever brengt de Press het Nieuwsblad van Geel, Het Boerenbelang (Tessenderlo) en Close Magazine op de markt. Naast de drukkerij in Laakdal is er ook een kantoor in Officenter Geel. Er werken 11 mensen.