Cityfashion, een online platform dat 173 Vlaamse modeboetieks samenbrengt, start een grootschalige mediacampagne in samenwerking met Mediahuis, het uitgeversbedrijf van onder meer Gazet Van Antwerpen, Het Nieuwsblad en deze Made in Kempen. Die heeft tot doel om de Vlaamse consument erop te wijzen dat er ook online kan worden geshopt bij lokale modezaken.

Het van oorsprong Limburgse cityfashion en Mediahuis sloten eerder dit jaar een nauwe samenwerking. Die had enerzijds tot doel om lezers en consumenten een inspiratieplatform rond mode te bieden en anderzijds lokale modezaken te ondersteunen bij het versterken van hun digitale identiteit en de verdere groei.

Benny Kerkhofs, business director regionaal digitaal, cityfashion-Mediahuis: “De expertise en persoonlijke service die je bij onze Vlaamse modeboetieks terugvindt, is van een onschatbare waarde voor een consument. Maar het is nu eenmaal een feit dat diezelfde consument anders shopt dan in het verleden. Heel vaak wordt er eerst online gekeken alvorens een fysieke winkel binnen te stappen. Daarom is het belangrijk dat de Vlaamse modeboetieks ook online voldoende visibiliteit krijgen en top of mind worden bij de consument. En dat is precies wat we willen uitdragen met deze campagne.”

De mediacampagne met als slogan ‘Alle Vlaamse modeboetieks wachten op jou’ loopt in kranten, magazines en online. Cityfashion brengt meer dan 2.400 modemerken samen.