Na de naamsverandering van enkele weken geleden naar Catering Van Eyck pakt het familiebedrijf uit Kasterlee uit met een reeks nieuwe, hippe foodconcepten. Daarmee speelt het in op een veranderende cateringwereld.

“Wanneer we naar het cateringlandschap kijken, denk ik dat iedereen het er wel mee eens is dat cateringbedrijven het vandaag niet zo makkelijk hebben”, zegt Jan Van Eyck. “Maatwerk is nu eenmaal heel duur en vandaag moet er toch nog steeds gewikt en gewogen worden met budgetten. Door het samenvoegen van onze cateringactiviteiten zijn we toch efficiënter gaan werken, en hebben we onze kwaliteiten kunnen versterken binnen dezelfde budgetten.”

Beleving
Jan Van Eyck ziet ook een duidelijke evolutie in wat een klant precies van catering verwacht. “Het woord beleving wordt tot vervelens toe gebruikt, maar het blijft wel een belangrijk aspect. Het netwerken en het beleven van een evenement is vandaag minstens zo belangrijk geworden als wat er als catering wordt aangeboden. Men onthoudt vooral de sfeer en de manier waarop alles gebracht wordt. Wat niet betekent dat catering niet belangrijk meer is, integendeel, maar mensen gaan zo vaak uit eten dat er op dat vlak nog moeilijk te verrassen valt. De uitnodigingen, het onthaal, de animatie, decors en decoratie, het zijn allemaal belevingen. De gastronomie krijgt een nog andere dimensie, genieten en verrast worden in presentaties, geuren en smaken van wat de wereld van fijnproevers te bieden heeft, is van primordiaal belang.”

Om de potentiële klant te inspireren, stelt Catering Van Eyck een zestal basisconcepten voor. “Die zijn puur bedoeld als inspiratie voor wie een feest of event plant”, zegt Sabine Proost. “De concepten geven een richting aan. Voor ons zal geen enkele uitdaging te groot zijn.” De concepten hebben titels als Dare to Share, waarbij hapje en minigerechtjes centraal op tafel staan. Andere zijn bijvoorbeeld Dine & Shine, Chill & Grill en Walk & Talk. De bezoekers van de Prijs Ondernemen op 16 juni in Geel krijgen letterlijk een voorsmaakje van wat de nieuwe concepten te bieden hebben.