Interieurketen Casa heeft zijn intrek genomen in het nieuwe hoofdkantoor en distributiecentrum in Olen. Met de verhuizing start het Kempense bedrijf een vernieuwde commerciële strategie: een webshop, een nieuw winkelconcept en een vernieuwd assortiment. De winkelketen maakt al 2 jaar op rij verlies en heeft CEO Giane Van Landuyt aangetrokken om de neerwaartse trend te keren.

Via de click & collect webshop kunnen klanten online bestellen en hun goederen nadien ophalen in een winkel. Voor de klanten in België, Frankrijk en Luxemburg is de webshop inmiddels beschikbaar. Eens de proef is doorstaan, wordt die ook in de andere landen geactiveerd. Casa ziet de investering als een eerste stap richting een volledige webshop.
Het bedrijf investeert tegelijk in zijn winkelconcept. Op basis van een duidelijk winkelplan wordt de klant doorheen verschillende inspiratiewerelden geleid. Vorig jaar werden 40 winkels omgevormd, dit jaar staan er internationaal 200 winkels op de planning. De overige komen volgend jaar aan de beurt.

Inspiratie
“Onze klanten willen vandaag op een fijne manier geïnspireerd worden door de laatste decoratietrends, zowel online als in de winkel”, zegt CEO Giane Van Landuyt. “Dankzij onze toegankelijke webshop, een frisse website en het vernieuwde winkelconcept kunnen onze klanten hun inspiratie meteen in huis halen.”

Het nieuwe distributiecentrum, met bulkopslagmagazijn en orderpickingzone, biedt een grotere opslagcapaciteit en zal vanaf nu alle winkels in Europa bevoorraden. Giane Van Landuyt: Er werd heel wat aandacht besteed aan het ecologische aspect van ons distributienetwerk. Door de centralisatie in Olen kunnen wij inzetten op een efficiëntere verdeling van de goederen naar onze 520 winkels in 8 Europese landen. Dankzij deze investering, zullen wij jaarlijks tot 5.000 vrachtritten uitsparen.”  Die investering bedraagt 34 miljoen euro. Er zullen 146 voltijdse medewerkers aan de slag zijn.