Cartamundi laat je kaarten met je eigen foto’s

Kaartenproducent Cartamundi uit Turnhout heeft een nieuwe giller op de markt gegooid: kaarten met je eigen foto’s d’r op. Met het My Uno kaartspel moet je proberen om je tegenstander te blokkeren. Een geknipt geschenk voor de feestdagen.

Cartamundi is al vele jaren een licentiepartner van het Amerikaanse speelgoedconcern Mattel. De Amerikanen hebben met My Uno al enkele jaren een erg succcesvol spel op de markt dat met 108 kaarten voor flink wat ambiance kan zorgen.

My Uno is in zoverre biezonder populair omdat de kaarten in feite je eigen foto’s zijn. Cartamundi heeft in dit opzicht zijn licenties bij Mattel opgenomen en brengt My Uno nu op de Europese markt. De Turnhoutse onderneming komt daarmee actief op de markt van het digitaal drukken, zegt Marnix Peelman, de business unit manager promotion.

De consument moet voor een bestelling van zijn kaarten naar de webshop www.myunocards.eu waar hij zijn eigen foto’s kan inladen en die laten verwerken tot speelkaarten. De prijs valt flink mee: 16,95 euro per spel.

Cartamundi is in 1970 ontstaan uit de joint venture van de speelkaartenactiviteiten van Brepols, Van Genechten en Biermans. De drie bedrijven zetten op die manier de speelkaartentraditie verder die Turnhout opzette in het jaar 1796. De groep realiseerde verleden jaar een omzet van 152 miljoen euro en stelt 1300 mensen tewerk.