De nieuwe frituursnack Krokodel is vanaf vandaag exclusief te verkrijgen in de 181 frituren die het Best-Frit-kwaliteitslabel dragen. Bestuurder van BestFrit Mario Vleugels (Vleesboerke/Agora Culinair) en marketing manager Tim Mertens bedongen de exclusiviteit bij producent Izico, die de snack onder de merknaam Beckers op de markt brengt. De verwachtingen zijn hooggespannen.

“In Nederland is een hele hype gecreëerd rond de Krokodel”, weet Tim Mertens. “De snack is ontworpen door 3 Nederlanders, er is een carnavalslied over gemaakt, interviews op de radio en ook op sociale media wordt er flink drukte gemaakt.” Resultaat is dat de snack meteen na de lancering op de Horecava-beurs in Amsterdam in de top van de verkoopcijfers staat.

Beste van 2 snacks
De Krokodel verenigt 2 populaire frituursnacks in één snack. Het omhulsel heeft het krokante van de vleeskroket, maar het klassieke draadjesvlees is vervangen door fijne stukjes curryworst. De productie vindt plaats bij fabrikant Izico in Bocholt. “Dat een nieuwe snack wordt gelanceerd in de erkende zaken van Best-Frit, is een strategische keuze van de producent”, legt Tim Mertens uit. “De lekkernij wordt in de markt gezet met een mooie spreiding over het land in zaken met een uitstekende reputatie.”

Momenteel voldoen 181 frituren aan de strenge eisen qua hygiëne, kwaliteitszorg en uitstraling van het Best-Frit-label. “Dat aantal is groeiende”, weet Tim Mertens. “Vorig jaar kwamen er 12 zaken bij. We zetten ons mee achter de promotie van de Krokodel in onze zaken. Zo lieten we papieren placemats en posters drukken.”

De eerste 2 weken is de Krokodel alleen verkrijgbaar bij de Best-Frit-frituren, nadien overal. Best-Frit heeft zijn secretariaat in Herentals.