enqueteWe komen je als lezer van Made in Kempen wel eens tegen op recepties en andere netwerkbijeenkomsten. Maar om preciezer te weten wie al die lezers zijn, organiseerden we in december vorig jaar een enquête, samen met de andere Vlaamse Made Ins van het Mediahuis. Uit de rondvraag komen verrassende resultaten naar voor, zoals dat 2/3de van de lezers budgetbevoegdheid heeft en dat meer dan de helft eigenaar, vennoot of lid van de raad van bestuur van een onderneming is.

In totaal vulden 561 respondenten over heel Vlaanderen de enquête in. Ruim 1/3de daarvan waren lezers van Made in Kempen, waarvoor een welgemeende dank. Enkele interessante cijfers op een rij:

* 82% is bedrijfsleider, kaderlid of professional
* 68% heeft budgetbevoegdheid waarvan 47% een bevoegdheid heeft van meer dan € 25.000
* 80% zit in een hoge sociale klasse (1-2)
* 57% is eigenaar, vennoot of lid van een raad van bestuur
* 46% is algemene directie
* 67% geeft leiding aan werknemers
* 82% werkt in een bedrijf met minder dan 250 werknemers

Op www.adverterenopmadein.be verneem je hoe je die doelgroep kunt bereiken.

Kwalitatief onderzoek
En we gaan nog een stap verder. Om Made in Kempen nog beter af te stemmen op de behoeften van de lezer, komt er nu een kwalitatief lezersonderzoek. Daarvoor vraagt de Made in-marketingdienst opnieuw om je medewerking. Meer concreet zijn ze op zoek naar bedrijfsleiders en niet-bedrijfleiders met een bepaalde budgetbevoegdheid. Ben je een bedrijfsleider, vennoot of lid van een raad van bestuur of anderzijds een professional met budgetbevoegdheden, stuur dan een mailtje naar marketingverantwoordelijke Dominique De Pesseroy. De gesprekken vinden in groep plaats op donderdag 3 maart in de vestiging van het Mediahuis in Hasselt. Er wacht je een interessante babbel met collega-ondernemers en managers en bij wijze van dank krijg je een mooie fles wijn t.w.v. € 50 mee naar huis.