Van 1 tot 7 maart 2018 vindt de eerste Week van de Keigezonde Kempen plaats. 20 organisaties uit de zorg-, welzijns- en gezondheidssector in de Kempen slaan daarvoor de handen in mekaar. Ze werken samen aan preventie en gezondheidspromotie bij gezinnen.

Tijdens de keigezonde week worden 30 gezonde evenementen voor gezinnen georganiseerd. Pierre Goor, voorzitter van Logo Kempen en trekker van het initiatief. “Gezinnen met kinderen tot 12 jaar zijn de voedingsbodem voor toekomstige generaties en investeren in gezondheidsvaardigheden bij kinderen begint bij ouders en de familiecontext. Huishouden, een drukke job, schoolwerk, hobby’s,… Vaak is er wel de intentie om gezondheid thuis voorop te stellen maar ontbreekt het aan tijd en kennis. Terug naar balans en evenwicht, daar willen we met de actieweek op inzetten.”

Breed draagvlak
Ziekenfondsen, de Gezinsbond, Kind & Gezin en tal van andere organisaties verlenen hun medewerking. Ook bedrijven als Janssen Pharmaceutica, Vloeibar, Délidis en idewe ondersteunen het initiatief. “Inzetten op gezondheid is belangrijk. Gezond eten en voldoende bewegen dragen bij tot een positieve ontwikkeling van kinderen. Samen gaan we ervoor”, zegt Steven Gielis van Zitdazo, 1 van de partners van de actieweek.

Op www.gezondekempen.be verschijnen alle evenementen over gezondheid en preventie die in de Kempen plaatsvinden, ook de 30 in de Week van de Keigezonde Kempen.